PRESSRELEASE 2017-01-16

State of Elevenate – ny vd med sikte
på ökad internationell tillväxt.

Elevenate har väckt stor uppmärksamhet med sin kompromisslösa design för den seriösa skidåkaren och finns idag representerat i 180 referensbutiker på 13 marknader samt via egen web shop. Bolaget har sedan starten växt i såväl Sverige som internationellt, tilldelats många utmärkelser och dessutom prytt omslagen på flera av de internationella pre-stigeåterförsäljarnas årliga kataloger. Tillväxten har legat på drygt 30% de senaste åren och införsäljningen inför hösten 2017 ser mycket positiv ut. Med detta i ryggen och i syfte att utveckla varumärket ytterligare har en ny VD med tydligt sikte på ökad internationell tillväxt rekryterats.

“Det här är ett drömuppdrag. Att få leda Elevenates fortsatta utveckling och tillsammans med ett oerhört ambitiöst team ta detta fantastiska varumärke till nästa nivå är något jag passionerat ser fram emot” säger Martin Netinder, nytillträdd VD Elevenate.

Martin Netinder kommer närmast från Peak Performance som ansvarig för bolagets försäljning utanför Norden. Förutom dotterbolagen i centrala Europa samt Kanada, har Martin även lett Peak Performance utveckling av nya marknader, de senaste 8 åren i både Europa och Asien. Innan dess arbetade Martin som kategorichef för golf inom Peak och dessförinnan som Sales Director inom Callaway Golf för Norden. Han har även haft internationella styrelseposter.

“Inom några år ska Elevenate passera 100 M SEK i om-sättning och finnas på ytterligare tio nya och passande marknader via olika försäljningskanaler. Det är en häftig resa vi har framför oss, där mina erfarenheter om marknaden kommer väl till pass” fortsätter Martin.

Elevenates grundare och huvudägare Jimmy Odén och Sara Rönngren är mycket nöjda med rekryteringen.

“Martin är en klockren rekrytering för Elevenate. Med sin kunskap och sitt stora internationella nätverk är han rätt person att vidareutveckla bolaget. Att han dessutom är en behaglig person med genuint intresse för skidåkning gör att han passar bra in i teamet i Åre”, säger Jimmy Odén.

Om Elevenate:

Elevante grundades 2011 av skidåkaren och designern Sara Rönngren och Jimmy Odén, UIAGM Bergsguide. Båda med stark bakgrund inom den alpina skidvärlden och med en genuin känsla för både design och funktion. Redan från start väckte man stor uppmärksamhet med sin kompromisslösa design för den seriösa skidåkaren då man etablerade samarbete med många av de största och bästa tygleverantörerna och presenterade kollektioner där detalj-rikedomen, designuttrycket samt mixen av färger snabbt blev ett signum. Under de efterföljande åren växte bolaget konstant och då inte bara i Sverige utan även internationellt.

Bilderna är fria för publicering.

Martin.netinder@elevenate.com | Tel: +46 70 851 0010

Jimmy.oden@elevenate.com | +46 76 849 9089